Telecom

De brug tussen u en uw klant.

De telecom heeft de afgelopen jaren niet stilgestaan. Tegenwoordig wordt er gesproken over Unified Communications en betekent dit meer dan een telefoonlijn en wat toestellen. Het is een verzameling van technologieën die als doel hebben alle communicatiemiddelen in een organisatie, zoals telefoon, e-mail en chat, te integreren.

Wat is VoIP?

VoIP, oftewel Voice over IP, is een digitale telefooncentrale. De telefoons zelf zijn simpelweg apparaten met de juiste software. Hierdoor is het mogelijk om te bellen vanaf uw PC of smartphone, maar er zijn uiteraard ook aangepaste telefoontoestellen hiervoor. Om hiermee te kunnen bellen, is dus enkel een internetverbinding nodig. Het maakt ook niet uit of u op kantoor bent of niet, zolang uw apparaat verbonden is met het internet, bent u bereikbaar.

Waarom VoIP?

Bedrijven zijn zich vandaag meer en meer virtueel aan het organiseren en er wordt steeds vaker vanop afstand gewerkt. Efficiënte communicatie is hierbij geen overbodige luxe. Unified communications is de volgende stap om uw bedrijf mee te krijgen in het digitale tijdperk.

Maar dit alles hoeft niet duurder te zijn dan uw huidige situatie, integendeel. De meeste bedrijven besparen met VoIP gemiddeld tot 70 % op hun telefonie.

Unified communications is meer dan een telefooncentrale. Het is uw digitale receptionist, die de communicatie in goede banen leidt.

Unified communications

Onze 3CX-telefooncentrale is een software gebaseerde VOIP-telefooncentrale die de traditionele hardware-telefooncentrale vervangt. Dit heeft als grote pluspunten dat het enerzijds veel minder afhankelijk is van hardware en dat deze anderzijds veel uitgebreider instelbaar is. Wachtrijen, voicemail na kantooruren en tijdens de middagpauze, automatisch doorschakelen naar uw GSM bij stroompanne, … De mogelijkheden zijn erg uitgebreid en het hoeft u bovendien ook niet meer te kosten, integendeel zelfs.

Buiten het gemak en de lagere telefoonkosten, is de 3CX-telefooncentrale ook enorm schaalbaar. Indien uw onderneming groeit of krimpt, is het eenvoudigweg enkele instellingen aanpassen om uw telefooncentrale mee te laten evolueren.

Cloud of on-premise

Tegenwoordig zit alles in de cloud en ook VOIP telefonie vormt daar geen uitzondering op. Hierdoor is deze snel en gemakkelijk aan te passen en mag u zeker zijn van een goede infrastructuur en back-up oplossing. Maar ook op uw locatie kunnen wij uw VOIP-centrale installeren en, indien gewenst, een back-up draaien in ons datacenter zodat u zelfs tijdens eventuele stroompannes bereikbaar blijft.

Bespaar op hardware

U hoeft niet voor iedereen een vast telefoontoestel aan te schaffen. Voor mensen in uw bedrijf die sporadisch bellen of die veel op de baan zijn, kan u gebruik maken van de gratis app van 3CX, voor Android en iOS.

Doordat het voornamelijk een softwarepakket is, moet u geen dure hardware aankopen om uw centrale draaiende te hebben. Hierdoor is het voor kleinere bedrijven nu ook mogelijk om dezelfde telecominfrastructuur te hebben die vroeger enkel haalbaar was voor grote bedrijven.

Business internet

Voor VOIP heeft u uiteraard een goede en stabiele internetaansluiting nodig. Wij kunnen u dit aanbieden, in combinatie met een hoge uploadsnelheid. Deze hoge uploadsnelheid is vaak belangrijker dan een hogere downloadlimiet voor bedrijven die veel in de cloud werken. In het eventuele geval dat uw internetaansluiting niet meer werkt door bijvoorbeeld straatwerken, kunt u beroep doen op een 4G modem, die zorgt dat u toch probleemloos verder kan werken tot de problemen opgelost zijn.

Meer informatie over de mogelijkheden van VoIP voor uw onderneming?

Aarzel niet om ons te contacteren voor een vrijblijvend gesprek.

Contacteer ons